Apple sa na svojej oficiálnej webovej stránke ohradzuje proti monopolným obvineniam z App Store

Len pred pár dňami sme sa dozvedeli, že Najvyšší súd USA prijal žalobu proti spoločnosti Apple a App Store z monopolných dôvodov. Obchod s aplikáciami pre iOS je jedinou metódou, ktorú spoločnosť Apple prijala na inštaláciu softvéru na svoje zariadenia, a k žalobe sa pripojilo niekoľko používateľov s tým, že išlo o monopol.

Apple sa bránil v tom čase a urobí to znova, aby sa ubezpečil, že App Store je váš obchod a že sú zodpovední za to, aby všetko fungovalo správnym spôsobom. Spoločnosť teraz aktualizovala svoje webové stránky o novú sekciu, v ktorej vysvetľujú, ako funguje App Store a prečo je to potrebné.

Apple

  • Najlepší zážitok pre každého
  • App Store sme vytvorili s dvoma cieľmi: aby to bolo bezpečné a spoľahlivé miesto pre zákazníkov na objavovanie a sťahovanie aplikácií, a skvelá obchodná príležitosť pre všetkých vývojárov. Začína sa tak tvrdenie spoločnosti Apple na jej webových stránkach, že spoločnosť začína vysvetľovať, aké dôležité je mať všetko pod kontrolou, aby mala zabezpečená platforma pre používateľov aj vývojárov.

JE TO NAŠE OBCHOD. A SME ZA TO ZODPOVEDNÍ.

Apple ďalej vysvetľuje niektoré dôvody, prečo je táto kontrola výhodná pre používateľov a umožňuje zarábať na živobytie tisíckami vývojárov.

_Veríme, že to, čo je v našom obchode, hovorí veľa o tom, kto sme. Dôrazne podporujeme všetky uhly pohľadu zastúpené v App Store. Zároveň však podnikáme kroky na zabezpečenie toho, aby aplikácie rešpektovali používateľov s rôznymi názormi, a odmietame aplikácie pre akýkoľvek obsah alebo správanie, o ktorých sa domnievame, že sú na opačnej strane línie, najmä ak ohrozujú deti. Striktne napríklad zakazujeme akékoľvek aplikácie, ktoré obsahujú pornografický materiál, diskriminačné odkazy, mučenie a zneužívanie:

Vytvorili sme Pokyny pre kontrolu App Store, aby sme vývojárom poskytli jasné pokyny, ako vytvárať najlepšie aplikácie pre našich zákazníkov. Päť pilierov týchto pokynov (Zabezpečenie, Výkon, Obchod, Dizajn a Legálnosť) vyžaduje, aby aplikácie ponúkané v App Store boli zabezpečené, poskytovali dobrý dojem používateľa, dodržiavali naše pravidlá ochrany súkromia používateľov, zabezpečovali bezpečnosť zariadení pred malvérom a hrozbami. a používať schválené obchodné modely.

Niet pochýb o tom, že pozícia Apple bola po týchto slovách jasná, ale spoločnosť tam nechcela zostať a zdieľala niektoré veľmi zaujímavé údaje o App Store a práci za ním.

  • Každý týždeň sa posudzuje 100 000 aplikácií.
  • Väčšina je skontrolovaná do 24 hodín od odoslania vývojármi.
  • 60% všetkých schválených a je okamžite k dispozícii.
  • Zo 40%, ktoré nie sú schválené, sa väčšina týka malých chýb alebo problémov s ochranou súkromia.
  • Tím týždenne uskutoční okolo 1 000 hovorov vývojárom, aby pomohli so schválením aplikácií.
  • V programe pre vývojárov Apple je 20 miliónov vývojárov.
  • Vývojári vďaka App Store vyhrali na celom svete viac ako 120 000 miliónov dolárov.
  • 84% APLIKÁCIÍ JE ZADARMO A ROZVOJCI NEPLATIA ZA JABLKO.

Okrem toho spoločnosť Apple zdieľala 8 rôznych kategórií, do ktorých sú aplikácie klasifikované. V štyroch z nich nemá Apple žiadny ekonomický prínos.

Pozri tiež: Úniky pokračujú: budú to hudobné a televízne aplikácie systému macOS 10.15

Aplikácie, s ktorými Apple nezíska žiadnu províziu za podporu, hosťovanie alebo distribúciu:

  • zadarmo . Toto sú aplikácie, ktoré používatelia neplatia za stiahnutie ani použitie. Vývojár sa rozhodne, že je zadarmo alebo že má iný obchodný model, ktorý sa negeneruje z príjmu aplikácie.
  • Zadarmo s reklamami . Vývojár generuje príjmy z reklám v aplikáciách.
  • Zdarma s fyzickým tovarom a službami . Aplikácie ako Amazon alebo Uber zarábajú peniaze z predaja fyzického tovaru a služieb, ako je nákup oblečenia, donáška jedla alebo objednávka prepravnej služby.
  • Čitateľ. Aplikácie, v ktorých si používatelia kupujú alebo predplatia obsah mimo aplikácie, ale majú prístup k danému obsahu v rámci aplikácie na svojich zariadeniach Apple, napríklad Netflix alebo Spotify.

Aplikácie, za ktoré Apple dostane províziu:

  • Zadarmo s nákupmi v žiadosti. Aplikácie zadarmo, kde si môžete stiahnuť ďalší obsah prostredníctvom platby v aplikácii. Vývojár z tejto transakcie berie 70% a Apple 30%.
  • Platba za aplikácie . Aplikácie, ktoré stoja peniaze, opäť vývojár berie 70% a Apple 30% z tejto platby.
  • Zadarmo s predplatným . Aplikácie s týždenným, mesačným alebo ročným predplatným si Apple udržuje počas prvého roka 30%, z druhého je distribúcia 85% pre vývojárov a 15% pre Apple.
  • Cross-platform . Aplikácie, ktoré ponúkajú digitálny tovar a služby na predaj v rámci aplikácie a tiež umožňujú používateľom uskutočňovať tieto nákupy na iných platformách. Apple dostáva iba 30% z týchto služieb zmluvne uzatvorených z aplikácie. Do tejto kategórie patria aplikácie ako Dropbox alebo Microsoft Word.

Na záver chce spoločnosť Apple zdôrazniť veľké investície do nástrojov, kompilátorov a SDK, ktoré sú k dispozícii pre hladkých vývojárov, ktorí môžu vytvárať všetky tieto aplikácie. Všetky tieto údaje nepochybne slúžia aj ako obrana proti obvineniam zo Spotify, ktoré obvinili Apple z krádeže 30% ich ziskov.